Oerend hard wil ik u voorstellen aan onze klant Truckpulling Team van Rijswijk. Al zeg ik het zelf de grootste liefhebbers van Truckpulling. Mooi om te zien dat naast de liefhebberij ook een teamverband wordt gecreëerd. Aan teamleden moet u toch snel denken aan zo'n 20-25 leden. Daarnaast ongekend veel publiek, sponsors, liefhebbers en vrijwilligers. Hieronder laten wij u iets van de geschiedenis van Team van Rijswijk zien. Naast deze geschiedenis spreken de afbeeldingen een verhaal van wat deze sport doet.
Geschiedenis Truckpulling Team van Rijswijk
In 2009 is alles begonnen. Gebr. Van Rijswijk kochten een truck na jaren te hebben geroepen na de wedstrijd in Almkerk ̈we kopen ook een truck ̈!
Uiteindelijk viel het oog op een Renault Magnum met een 16,3 liter V8 Mack motor. Het chassis was wel wat krom, maar het was toch een mooie basis om mee te beginnen. Wat vrienden en bekenden vormden een team wat klaar stond om de truck aan de huidige reglementen te laten voldoen. Na wat las- en sleutelwerk kon dan ook in het seizoen van 2010 worden gestart. Aan de opbouw van de truck is het eerste jaar weinig gedaan. Na in het eerste seizoen al een derde plaats behaald te hebben in de competitie werd het team steeds fanatieker.
Sleutelen aan de Truck was een feit
In de wintermaanden werd er weer volop gesleuteld, het chassis werd ingekort voor een betere gewichtsverdeling en de motor kreeg wat extra vermogen. Seizoen 2011 kon beginnen maar helaas sneuvelde er op de proeftrekdag en op de eerste wedstrijd een turbo. Dus er waren enige aanpassingen nodig. Midden in het seizoen was het noodzakelijk om een andere koppeling en drukgroep te monteren, omdat deze niet geschikt waren voor het vermogen van de motor. Ondanks deze mankementen werd seizoen 2011 bekroond met een eerste plaats in de competitie.
1e plaat in 2011/2012
In de winter 2011-2012 waren er weinig aanpassingen nodig. Alleen het noodzakelijke werd gedaan. Seizoen 2012 werd zonder al te veel schade ook bekroond met een eerste plaats in de competitie.
Enorme kostenpost door speciale onderdelen
In de winter 2012-2013 werd er een compleet nieuwe centrifugaalkoppeling gemonteerd omdat de huidige koppeling niet sterk genoeg was voor het vermogen van de motor. Dit bracht wel een enorme kostenpost met zich mee omdat alle onderdelen speciaal gemaakt moesten worden. Ook waren er veel controlewerkzaamheden nodig om de juiste afstelling te vinden. Dit alles was zeker niet zonder resultaat want ook seizoen 2013 wisten we af te sluiten met een eerste plaats in de competitie.
Omdat de truck in 2013 zonder veel mankementen het seizoen had doorstaan werd besloten in de winter van 2013 – 2014 de dieplader aan te pakken. Daar moest wel het een en ander aan gebeuren om de komende jaren probleemloos door de APK keuring te komen.
Seizoen 2014 met de concurrentie op de hielen
Het seizoen 2014 leek aanvankelijk goed te gaan ondanks dat de concurrentie ons op de hielen zat. Halverwege het seizoen kreeg het team te maken met een flinke tegenvaller. Tijdens een demo in Denemarken ging de motor stuk en moest er veel gesleuteld worden om toch weer het volgende weekend aan de start te kunnen staan. Enkele sponsoren hadden al eerder een reservemotor aangekocht. Deze werd met spoed omgebouwd. Met deze motor is tot aan het eind van het seizoen
gereden, en niet zonder verdienste want ook seizoen 2014 is afgesloten met een eerste plaats in de competitie. In de winter van 2014/2015 werd de stuk gelopen motor gereviseerd en werden een aantal noodzakelijke aanpassingen gedaan om meer vermogen uit de motor
te halen wat de nodige kosten met zich mee bracht. Zo moest er een nieuwe brandstofpomp, verstuivers en turbo gemonteerd worden en er moesten diverse onderdelen gebalanceerd en uit gewogen worden.
Seizoen 2015 afstellen was een feit
We hebben in het seizoen 2015 veel naar de juiste afstelling van de motor met het brandstof systeem moeten zoeken omdat er geen data van de nieuwe motor bekend was. Ook werd er halverwege het seizoen van banden gewisseld om zo competitief mogelijk te kunnen zijn. Dit resulteerde in een 3e plaats in de competitie.
Bent u nu ook zo benieuwd naar Team van Rijswijk kijk dan snel op de website www.teamvanrijswijk.nl
Vos Kunststoffen Mack logo frezen in Plexiglas
Sinds wij een CNC freesmachine hadden staan om kunststoffen te kunnen frezen, kwam al snel de vraag of wij een Plexiglas plaat konden frezen. Natuurlijk dat was voor ons geen probleem. Plexiglas xt of Plexiglas GS zijn producten wat standaard in ons assortiment is te vinden. Naast het op maat zagen van Plexiglas kunnen wij ook frezen. Nadat Team van Rijswijk ons een bestand had door gemaild konden wij al snel een tekening in ons autocad tekenprogramma maken. Daarna hebben wij een plaat van 1500 x 750 x 8mm helder plexiglas inclusief het logo op maat gefreesd. Een mooi moment voor ons als Vos Kunststoffen deze gefreesde kunststof plaat als sponsoring aan te bieden. Een sponsors Truckpulling team van Rijswijk waren er heel tevreden mee. Dezelfde week hebben wij diverse mooie reacties mogen ontvangen.
Kunststof platen op maat
Vos Kunststoffen is gespecialiseerd in maatwerk van diverse soorten kunststoffen. Bent u nu ook zo benieuwd wat wij kunnen maken en wat wij te bieden hebben in kunststoffen. Kijk dan eens op onze website of bel ons gewoon. Wij zijn onder andere gespecialiseerd in Kunststof platen, Kunststof leidingsystemen, Dak & Gevel, Tuin en Terras en gerecyclede producten. Kom gewoon eens langs aan de Veensesteeg 8, 4264 KG Veen of mail ons op info@voskunststoffen.nl.
Wij wensen Team van Rijswijk ongelofelijk veel succes in het nieuwe seizoen. Maak er iets moois van mannen en op naar de 1e plaats!